Mapa stránky Preskočiť navigáciu k obsahu

Prečo je dotazník klienta dôležitý?

Objavovať čo náš klient potrebuje je základný krok k úspešnej spolupráci. Ak to dokážeme presne popísať je to pre obe strany značná úspora času a stresu neskôr. Z toho dôvodu sme pre Vás pripravili súbor otázok na ktoré by bolo vhodné odpovedať kým s nami nadviažete spoluprácu.

Dotazník potrieb klienta naplní dva ciele. Prvý, zistíme čo by nová stránka mala obsahovať. Druhý, zistíme ako si náš klient stránku predstavuje, že bude stránka vyzerať. Zistenia čo náš klient potrebuje sú veľmi dôležité aby sme sa vyhli nesprávnemu smerovaniu pri tvorbe nového projektu.

Klient by mal vedieť odpovedať na nasledujúce otázky ešte predtým ako nás kontaktuje:


Základné otázky:

  • Aký je Váš rozpočet pre projekt?
  • Kto je cieľová skupina ľudí ktorých chcete osloviť novou webstránkou?
  • Kto bude s nami spolupracovať a priebežne nám poskytovať odpovede na nezodpovedané otázky?
  • Kto v našej spolupráci s Vami má rozhodujúce slovo pri dôležitých zmenách v koncepte stránky?
  • Prečo hľadáte vytvorenie novej stránky alebo redesign?
  • Čo sa Vám na Vašej terajšej stránke páči?
  • Čo sa Vám nepáči na Vašej terajšej stránke?
  • Vlastníte doménu a hosting pre Váš web?

Otázky zamerané na funkcie webu:

  • Chcete na stránke predávať produkty?
  • Chcete kontaktný formulár alebo iné formuláre na stránke?
  • Potrebujete obrázkovú galériu, videogalériu alebo iný multimediálny obsah?
  • Potrebujete blog alebo mať možnosť často meniť obsah webu sami?

Otázky zamerané na dizajn stránky:

  • Máte farebnú schému ktorú potrebujete dodržať?
  • Akými slovami by zákazník popísal dizajn novej stránky? (napríklad: vzdušné, minimalistické, čisté, príjemné farby, atď.)
  • Máte špecifický štýl stránky ktorý by ste chceli dodržať? (napríklad: corporate, retro, minimalistický, atď.)

Plány do budúcnosti:

  • Ako často budete potrebovať úpravy na Vašej stránke?
  • Budete svoj web chcieť časom rozširovať o novú funkčnosť?
  • Máte niekoho vo firme kto sa bude o obsah na webe starať (v prípade redakčného systému) alebo s potrebnými znalosťami (pri statickom webe)?